j. polski |
Zgodnie z naszą umową spotykamy się na lekcji przez messengera we wtorek o godzinie 13.15 .W ciągu tego tygodnia: Nagraj filmik, w którym przedstawisz sprawozdanie z przeczytanego dramatu Juliusza Słowackiego pt. „Balladyna”. Filmik prześlij mi na messengera, grupę "język polski" lub na maila. KSU do filmiku: 1.1.Na wstępie opowiedz o tym, dlaczego nagrywasz swój filmik i jaki jest cel Twojego wystąpienia. 2. Opowiedz o miejscu i czasie wydarzeń. 3. Opowiedz o uczestnikach wydarzeń (kim byli, jak się zachowywali. 4.Zrelacjonuj fakty i wydarzenia, o których autor opowiadał w dramacie. 5. Przedstaw swoją subiektywną ocenę – użyj odpowiedniego słownictwa (np. jestem przekonany/-a, sądzę, moim zdaniem, według mnie, jestem pewien/pewna, bez wątpienia) – co najmniej 2 przykłady. 6. Użyj słownictwa oceniającego dodatnio lub ujemnie – co najmniej 2 przykłady. 7. Wypowiadaj się jasno i rzeczowo w taki sposób, aby zainteresować słuchaczy swoją wypowiedzią. 8. Mów powoli i wyraźnie. I w żaden sposób się nie stresuj 😊 Absolutnie nie ma ku temu powodu.
POWODZENIA!
Nadal czytajcie "Małego Księcia" - zaznaczcie fragmenty opowiadające o wizytach na poszczególnych planetach; scharakteryzujcie mieszkańców planet, zapiszcie ich cechy i typowe zachowanie. Miłej pracy. Do zobaczenia i usłyszenia we wtorek o 13.15. |
język angielski |
- przepisać rzeczowniki policzalne i niepoliczalne ze str. 74-zadanie E -tabelka - napisać w zeszycie nazwy pomieszczeń w domu- podręcznik strona 78 zadanie C - zaznaczyć w słowniczku słówka z zadania F ze str. 78 i z zadania H ze strony 79 -wykonać zadania z ćwiczeń C i D ze strony 60 - wykonać zadania z ćwiczeń A, B ze strony 66 - utrwalamy zagadnienia do pracy klasowej, które zostały podane w zeszycie; |
język niemiecki |
1) wykonać plakat w formacie A4 na kartce z bloku technicznego pod nazwą "Symbole krajów niemieckojęzycznych" t.j. ilustracja + nazwa wybranego symbolu w języku niemieckim i polskim + krótki opis w języku polskim (np. mercedes, tort Sachera, Brama Brandenburska itd.) 2) Utrwalić następujące słownictwo: liczebniki główne do 100, pory dnia, dni tygodnia, czynności dnia codziennego, kolory i przymiotniki określające oraz odmianę czasowników przez osoby 3) Przyswajać nazwy artykułów spożywczych 4) Wykonać zadania w zeszycie ćwiczeń: ćwicz. 4 i 5 str.50, ćwicz. 9 str. 51, ćwicz. 1 i 2 str. 58, ćwicz. 2 i 4 str. 61 |
historia |
https://learningapps.org/1758921
https://www.slideshare.net/askrainski/walka-o-granice-iirp
|
geografia |
Turystyka -- Prezentacje –Najpiękniejszy region Polski |
WOS |
|
fizyka |
Wykonanie lapbooka - Rodzaje energii, podręcznik str. 202-203, zad. 1-7, powtarzanie i utrwalanie poznanych wzorów i jednostek do wielkości fizycznych, |
chemia |
Narysować schematy powstawania wiązań chemicznych dla podanych związków: NaCl, H2O, CaO, AlCl3, MgS, HCl, NH3, H2S, KI, HF, BaO, MgO, CO2, CH4, O2, N2, H2, F2, |
biologia |
Przeczytaj i sporządź notatkę na temat chorób i higieny układu wydalniczego. Udziel odpowiedzi w zeszycie ćwiczeń Powtórz i utrwal wiadomości z układu wydalniczego. Udziel odpowiedzi do zadań z podręcznika zad 1,2,3,4 str 160. Sprawdź swoje wiadomości -zadania str 161-162, |
matematyka |
Utrwalić dział :Potęgi i pierwiastki rozwiązać wszystkie. Z działu Wyrażenia algebraiczne rozwiązać Zestaw 2 i 3 – Obliczanie wartości wyrażeń |
muzyka |
Utrwalenie wiadomości dotyczących muzyki romantycznej (cechy charakterystyczne, główni kompozytorzy epoki romantyzmu i ich słynne dzieła). Wysłuchanie utworów: Franciszek Liszt - II Rapsodia węgierska cis-moll https://www.youtube.com/watch?v=0xs6XEBCsPc Nicolo Paganini - Kaprys a-moll https://www.youtube.com/watch?v=r0m21rGZXx8 Franciszek Schubert - Serenada https://www.youtube.com/watch?v=ZpA0l2WB86E Fryderyk Chopin - Mazurek C-dur op.67 nr 3 https://www.youtube.com/watch?v=wJTdfDD-TMg |
plastyka |
Wykonanie witraża wielkanocnego przy użyciu jednego z szablonów (do wyboru):
|
technika |
|
wf |
|
informatyka |
Wzory poznane na lekcji fizyki wraz z jednostkami w programie Word |
edukacja dla bez. |
|